Każdy użytkownik Internetu, nawet zupełny amator w tej dyscyplinie może utworzyć oraz prowadzić własną witrynę internetową. Takie tak zwane domowe witryny WWW właściwie tworzą za nas programy, my wyłącznie wpisujemy treść wiadomości oraz decydujemy o wyglądzie tekstu (rozmiar czcionki, kolor) oraz wybieramy grafikę oraz zdjęcia, jakie mają zdobić rzeczoną domenę.
Dowolność tematyki jest gigantyczna, nikt nie kontroluje takich witryn oraz jeśli nie znajduje się na nich pornografia dziecięca, filmy lub też zdjęcia ukazujące przemoc, czy nie nawołujemy poprzez nie do nienawiści, na przykład rasowej, to jesteśmy w stanie być spokojni o ich istnienie. Witryny takie możemy umieszczać na bezpłatnych serwerach, lub- jeśli interesuje nas niezwykle adres prowadzonej przez nas strony- na serwerach płatnych, polskich, lub też zagranicznych.
Jesteśmy w stanie nawet na takiej domenie internetowej zarobić pieniądze – na przykład umieszczając bannery marketingowe różnych firm. Najczęściej same zgłaszają się one do twórców poczytnych i popularnych witryn WWW i oferują swoje usługi w tej dyscyplinie. Każda licząca się dzisiaj korporacja, czy instytucja musi mieć własną witrynę internetową WWW – jeśli chcesz, by była fachowa, wstąp na strona www dla dewelopera. Organizacje, stowarzyszenia, czy agencje także nie próżnują w tej kwestii. Za taką stronę internetową firma nie płaci sporo, a korzyści wynikające z jej istnienia są na pewno wymierne.
Dziś klienci i petenci zwykle informacje dotyczące instytucji czerpią właśnie z Internetu. Niektóre z tych instytucji wprowadziły nawet możliwość załatwienia wielu spraw w sieci. Tak też część wniosków urzędowych możemy składać już przez Internet, w ten sam sposób zapisywać można się do szkół, czy na studia. Sklepy tworzą możliwość robienia tak zwanych wirtualnych zakupów na swoich witrynach. Nawet większe markety spożywcze wysyłają zakupy wcześniej zamówione w Internecie do domu zadowolonego klienta. Serwisy tudzież uruchamiają stopniowo możliwość obsługi online. Klient może bezpośrednio zgłaszać usterki na przykład sprzętu i rozmawiać z obsługującym go na bieżąco pracownikiem serwisu.