Jeżeli ktoś decydował się będzie na otwarcie rachunkowego biura, to powinien mieć świadomość tego, jak dużą rolę odgrywają odpowiednio napisane umowy ze swoimi klientami. Wielu księgowych lekceważy sobie ten temat i nie przykłada do niego dużej wagi. I wszystko będzie dobrze, dopóki się nie pojawią jakieś problemy, na przykład się wiążące z jakimiś błędami. Jeżeli ktoś zabezpieczy się wcześniej i znajdą się w umowie odpowiednie zapisy, to zapewne wyjdzie z takiej sytuacji obronną ręką. Ale jeśli nie pomyśli się o takich rzeczach wcześniej, to być może trzeba będzie ponieść konsekwencje swojego zaniedbania. Z tego też powodu koniecznie należy dopilnować sobie tego tematu i odpowiednią umowę przygotować.
Powinny być w niej zawarte chociażby informacje takie jak ustalenie ogólnych zasad współpracy, granice ponoszonej odpowiedzialności za ewentualne pomyłki czy błędy, ale też zakres obowiązków i realizowanych zadań. Ponadto w umowie wyszczególnić też warto zasady przechowywania dokumentacji, podstawowe wynagrodzenie za wykonywaną pracę oraz cennik usług dodatkowych. Jeśli ktoś będzie chciał, to nie musi sam tego wszystkiego przygotowywać, gdyż na rynku są dostępne już przygotowane wzór umowy o świadczenie usług księgowych. Takie rozwiązanie jest bardzo wygodne, ponieważ wszystkie dokumenty są opracowywane przez doświadczonych prawników i księgowych. Jeśli ktoś będzie miał ochotę, to może się przy okazji zdecydować na szkolenie aml dla biur rachunkowych, co również mu się może przydać podczas prowadzenia własnego biura.
+Tekst Sponsorowany+